Saturday, August 22, 2015

Кратко писмо и разгледница мени од игумана Николаја манастира Црна Река из 1997. године

Кратко писмо и разгледница мени 
од игумана Николаја манастира Црна Река 
из 1997. године (скенирани и прекуцани)



    Данас међу старим драгим успоменама опет нађох неколико писма упућена мени од игумана и монаха неких манастира Српске православне Цркве током 90-тих година па сада после мог објављивања писма мени од блаженопочившег оца Тадеја Витовничког, објављујем, кратко писмо и разгледницу из 1997. тадашњег игумана манастира Црна Река оца Николаја који је недавно хиротинисан од стране владике Артемија за хорепископа старорашког и лозничког Епархије рашко-призренске и косовско-метохијске у егзилу.

  У њима нема поверљивих ствари већ мало духовних поука које би и другима користиле па их зато објављујем. А и занимљиво је видети тадашњи рукопис оца Николаја у време кад је комуницирање на даљину  духовника и његових чеда ишло рукописом или писаћом машином путем папирног поштанског писма или путем фиксног телефона јер није било електронске комуникације путем мобилних телефона и интернета.

   У то време 90-тих година када сам за себе тражио духовника чуо сам од верника Српске православне Цркве да је одличан духовник игуман Николај из манастира Црна Река и одлучио сам да му пишем. Био сам радостан јер сам од њега добио три кратка писма са одговорима на моја питања упућена њему.

  Данас сам нашао три коверта од њега на чијим полеђинама пише да су послати из манастира Црна Река, а број поште је 36 309 места Рибарићи.



    У једној коверти сам нашао кратко писмо, у другој разглединицу са такође пар речи од игумана Николаја а у трећој нажалост ништа и не бих могао засигурно да се сетим шта је било у њој, али могуће да је то било прво и мало дуже писмо мени од њега. 


     Прекуцано писмо гласи:

    14.II 97.

 Драги ми у Господу Христу брате Владимире,

1.    Труди се да живиш од рада руку својих
2.    Немој пуно да машташ
3.    Никога не осуђуј
4.    За све смо сами криви (Ми Срби)

  Главно је у хришћанству:
    Наћи духовника и слушати га у свему

   Протосинђел Николај

   А разгледница мени од оца Николаја како на њеној полеђини пише представља фреску из манастира Дечани: „Анђео Божији затвара пут Валааму“.




      На полеђини пише ово ако сам добро прекуцао последњу реченицу:

    Драги ми у Господу брате Владимире,

   Радујем се што си почео да радиш. Желим ти све најбоље на послу и за почетак поста.

     Протосинђел Николај

   Остало ми је да исто овако скенирам и прекуцам кратка писма мени из 90-тих година од игуманије Гликерије манастира Ћелије код Ваљева где је био гроб а сада је кивот Светога аве Јустина и од, тада монаха, Василија из српског манастира Хиландара на Светој Гори Атос. И да скенирам моја писма и текстове  у вези Православља објављене у неким часописима Српске православне Цркве и другде које сам до сада чувао у штампаном облику а нисам их још увек пребацио у електронску форму.

22. (09.) август 2015. година после Христа

Владимир Јанковић
Београд
Србија


Профил на Фејсбуку:
"Владимир Јанковић Влада (Vladimir Jankovic Vlada)"

Профил на руској и међународној друштвеној мрежи Вконтакте:
"Владимир Янкович"

Профил  на православној руској и међународној друштвеној мрежи „Елицы“:
"Владимир Янкович"

Група на Фејсбуку „Православна србска заједница“:

Блог братства и сестринства "Православна србска заједница": 
http://pravoslavnasrbskazajednica.blogspot.com 

Skype: vladimir.jankovic.vlada

Моји видео снимци:
Vladimir Jankovic Serbia

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete