Пандемија као
први јахач Апокалипсе
- глад (сиромаштво, економска криза),
рат и смрт (+ВИДЕО на крају текста)
Ми чекамо Господа Исуса
Христа
и вечно блаженство у рају, Царству Божијем
Садржај овог текста
- Увод
- Кратки одломак из последње књиге Светог
писма (Библије) „Откривење“
(Откривење
Јованово, Откривење Светог апостола Јована,
Апокалипса) о Четири јахача Апокалипсе
са мојим скромним
запажањима
- „Четири јахача Апокалипсе“,
с Википедије, слободне енциклопедије
- „Тумачење Откровења Андреја
из Цезареје (Кесарије)“, с Википедије,
слободне енциклопедије
- „Тумачење Откривења – Свети Андреј
Кесаријски“, његов предговор, тумачење
стихова о Четири јахача Апокалипсе,
тумачење последња два стиха Откривења
и поговор или закључак
- ВИДЕО у коме говорим на ову тему
„Pandemija kao prvi jahac Apokalipse. Blize se
jos tri
jahaca - glad, rat i smrt (+tekst u opisu)“
„И видјех, и гле, коњ бијели (као бели мантил лекара – В.Ј.), и онај што сјеђаше на њему имађаше стријелу (симбол вакцине – В.Ј.); и даде му се вијенац (круна, што се на многим језицима каже „корона“ – В.Ј.), и наступи побјеђујући, и да побиједи.“, Откривење Јованово (Апокалипса), 6. глава, 2. стих.
који је написао књигу Откривење
Одмах да цитирам шта каже Откривење Јованово које је последња књига Светог писма Новога завета и уједно последња књига целог Светог писма (Библије) коју чине Стари завет и Нови завет.
Свети апостол Јован на острву Патмос пише
Откривење по богонадахнућу (инспирацији)
од Бога, и описује будуће догађаје последњих
времена, Други долазак Господа Исуса Христа
са небеса и стварања Царства Божијег
Откривење
(Откривење Јованово,
Откривење Светог апостола
Јована, Апокалипса)
6. глава
Јагње отвара првих шест печата
књиге
о Четири јахача апокалипсе
2.стих - И
видјех, и гле, коњ бијели (као бели мантил
лекара – В.Ј.),
и онај што сјеђаше на њему имађаше стријелу (симбол вакцине – В.Ј.); и даде му се вијенац (круна, што се на многим језицима каже „корона“ – В.Ј.), и наступи
побјеђујући, и да побиједи.
4. И изиђе коњ риђ, и ономе што сјеђаше на њему даде се да узме мир са земље (посвађа људе, народе и државе и донесе ратове – В.Ј.)
те да
се људи међусобно кољу, и даде му се мач велики (мисли се на најмоћнија и најмодернија оружија за масовно убијање и уништавање, можда и на нуклеарне ракете, не дао нам Бог и то - В.Ј.).
5. И кад отвори трећи печат, чух треће живо биће гдје говори: Дођи и види! И
видјех, и гле, коњ вран, и онај што сјеђаше на њему имађаше мјерила (вагу) у руци својој (мисли се на правду, Божију правду - В.Ј.)
8. И видјех, и гле, коњ сивац, и јахач на њему коме је име Смрт, и пакао иђаше
за њим; и даде му се власт над четвртином земље, да убија мачем и глађу и
помором и звјерињем земаљским.
Четири јахача Апокалипсе
С Википедије, слободне енциклопедије
Четири
јахача Апокалипсе су четири митске фигуре и појављују се у Библији у шестом
поглављу Откривења Јовановог.
Четири јахача представљају неизбежна зла која се појављују како људи на Земљи губе хуманост и одлике људскости. Они су прве четири од укупно седам запечаћених порука.
Први јахач
Први
јахач долази на белом коњу, представља антихриста и његова
улога је да заведе људе и наведе их на једне против других (могуће да
оне који су се вакцинисали вакцинама за корону наводи против оних који не желе
да се вакцинишу да би тако приморали што већи број људи да се вакцинишу – В.Ј.). Носи лук (вакцину –
В.Ј.), а на глави му је венац (круна,
корона, глава и мозак плана, операције, кампање... – В.Ј.). Он је "освајач" који има мисију подредити (подчинити) човечанство (можда један од симбола потчињености
човечанства њему, корони, је данас видљив свуда у свету а то су маске преко
лица људи широм света – В.Ј.). Такође, има
метафоричко значење за похлепу у људима (похлепу и грамзивост за великим
профитом од вакцина за корону, од појачане трговине и пословања преко
интернета... – В.Ј.) која их је довела до Апокалипсе.
Други
јахач
Други
јахач долази на риђем коњу. Црвена боја симболизује крв која
се пролива у ратовима. Добија снагу да уништи мир на земљи, настави рат (између
добрих и злих људи, хришћана и антихришћана, побожних и сатаниста... – В.Ј.) који је започео први јахач, и натера да се људи убијају
међусобно. У руци држи мач као симбол рата. Његово метафоричко значење су ратне
страхоте.
Трећи
јахач
Трећи
јахач јаше враног (црног) коња и долази као последица рата и
разарања другог јахача. Он ће донети већ покореном свету глад (сиромаштво,
економска криза... – В.Ј.) и болест (нове тешке
заразе и болести – В.Ј.). У руци држи вагу као знак хране
коју мерећи одузима и уништава. Јаше говорећи: "меру пшенице за грош, три
мере јечма за грош, а уља и вина неће ни бити".
Четврти
јахач
Четврти
јахач "Смрт" (једини именован јахач) долази на бледуњаво-зеленом коњу.
Зелена боја је знак тешко болесних и недавно умрлих људи, а бледа нијанса
означава труљење. За разлику од преостале тројице он не носи оружје већ га прати бог старих Грка - Хад, који симболизује пакао. Међутим негде је
илустрован како носи косу или мач. Њему је дата моћ свих претходних јахача, те
убија ратом, глађу, болешћу и дивљим зверима.
Ипак, ради знања и о његовом тумачењу Четири јахача Апокалипсе, представљам овде и њега, као и Андрејев предговор и поговор (закључак) ове његове књиге тумачења Откривења.
Најпре ево шта Википедија каже:
„...Тумачење Откровења
Андреја из Цезареје (Кесарије) написано је између 563. и 614. године и представља један је од првих
патристичких коментара Апокалипсе.
...почињемо да објашњавамо визију благословљеног богослова не као да смо схватили дубину духа скривеног у њему, јер се не усуђујемо и не желимо да све буквално објаснимо ... што се тиче савршеног сазнања о томе, ми пружамо Божанску мудрост која зна времена у којима ће се предвиђено остварити, наша провера је забрањена од стране апостола.“ (Објашњење ових речи је ниже у Предговору - В.Ј.)
(Преузето са https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%90%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%B5%D1%98_%D0%9A%D0%B5%D1%81%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%98%D1%81%D0%BA%D0%B8)
ТУМАЧЕЊЕ ОТКРИВЕЊА
– СВЕТИ АНДРЕЈ КЕСАРИЈСКИ
ПРЕДГОВОР
Када су ме многи, имајући због велике љубави коју осећају према мени боље мишљење о мојој разборитости него што би требало, молили да протумачим Апокалипсу (Откривење) Јована Богослова и да ова виђења применим на времена која су затим уследила, често сам одлагао да се прихватим нечега што надмашује моје снаге, знајући да је разјашњење онога што је Свети тајанствено видео и што треба да се деси у будућности дело великог разума, просветљеног божанственим Духом.
(као и следеће четири слике)
Како је, међутим, послушност боља од жртве (1. Сам. 15; 22), и како се, према апостолу, нада не постиђује (Рим. 5; 5), а љубав никада не престаје (1. Кор. 13; 8), то се, будући том љубављу везан са твојом богоподобном душом, Макарије, надам да ћу кроз ту љубав задобити надокнаду за своје недостатке и награду за послушање – тај плод љубави – и укратко ћу, уз помоћ Бога Који ће ме умудрити, испунити оно што ми је заповеђено.
Као прво, ти и сам знаш да је свако богонадахнуто писмо дато од Духа у тројаком виду, као што се и човек састоји из три дела. Слова и само приповедање подложно осећању на неки начин као да чине тело списа, душу – његови сликовити изрази који читаоца узносе од чулног (видљивог) ка мисленом, а дух – указивања и созерцавање оног најузвишенијег и будућег. Прво доликује онима који се васпитавају у закону, друго – онима који обитавају у благодати, а треће стању блаженства у коме царује дух, потчинивши све телесне помисли и кретања.
Прво се
састоји у предаји догађаја који су се већ збили, али се они неретко у великој
мери украшавају пређашњим призорима истине,
друго – у
указивању примерима и другим сличним поучним расуђивањима, као на пример трн
кад дође у руку пијаноме (Приче Сол. 26; 9) или стиди се
Сидоне, јер говори море (Иса. 23; 4) и сл.
Треће,
пак, или духовно се превасходно садржи у Откривењу Јована Богослова.
Истина, упоредо са оним историјским и сликовитим, духовно се у великој мери може видети и код других пророка, али Откривење њиме особито обилује. Стога је Бог и заповедио да је благовесте једино савршени у знању. Зато и ми приступамо објашњавању виђења блаженог Богослова не као они који су достигли дубину духа скривеног у њему јер се не усуђујемо, па чак немамо ни у виду тумачење свега у дословном смислу, него желимо једино да пружимо прилику уму да се у својим даљим тежњама вежба у презирању садашњости као несталне и да жели будућност као вечну.
Савршено познање овога препуштамо божанској премудрости, која познаје и она времена у којима ће се испунити предсказано, а чије су нам испитивање апостоли забранили. (Дакле, тада у 6. и 7. веку Свети Андреј није од Бога добио допуштење за прецизније тумачење Откривења, као што га ми сада сагледавамо у светлу садашњих светских догађаја у ова наша предпоследња времена - В.Ј.)
Предузевши ово ради послушања, поделили смо ово дело на 24 одељка и 72 поглавља по тројности суштаства – телу, души и духу, по броју двадесет четири старешине којима се, како ће даље бити потврђено, означава пунота оних који су благоугодили Богу од почетка до свршетка света.
6; 2 – И видех, и гле, коњ бели, и онај што сеђаше на њему имађаше стрелу; и даде му се венац, и наступи побеђујући, и да победи.
Отварање овог печата, као и свих осталих, неки су повезивали са домостројем ваплоћења Бога Логоса: првог – са рођењем, другог са крштењем, трећег – са свим божанским знамењима (θεοσημειαι) која су уследила након крштења, четвртог – са Пилатовом осудом, петог – са распећем, шестог – са полагањем у гроб и седмог – са разрушењем и потчињавањем ада. Прочитавши Методијево тумачење, потпуно смо се сагласили са његовим мишљењем да „нема никакве потребе да се отварање печата повезује са Христовим рођењем“ јер се тајна ваплоћења Бога Логоса збила много пре овог Откривења. Јован приповеда само о садашњости и будућности (περι των παροντων και μελλοντων) и говори овде о победи над пламеном аждајом. Према томе, под отварањем првог печата ми подразумевамо мноштво апостола, који су, слично луку, на демоне усмерили еванђелску проповед и рањене спасоносним стрелама (τοις σωτηριοις βελεσι) привели Христу. Они су добили непропадиви венац, јер су истином победили кнеза заблуде (обмане, прелести) и због исповедања Господаревог имена претрпели насилну смрт, надајући се другој победи. Зато је и написано: Наступи побеђујући и да победи, јер је прва победа преобраћање незнабожаца (η των εθνων επιστροφη), а друга – добровољни излазак (εξοδος) из тела сједињен са мучеништвом (μετα κολασεως).
Отварање овог печата, као и свих осталих, неки су повезивали са домостројем ваплоћења Бога Логоса: првог – са рођењем, другог са крштењем, трећег – са свим божанским знамењима (θεοσημειαι) која су уследила након крштења, четвртог – са Пилатовом осудом, петог – са распећем, шестог – са полагањем у гроб и седмог – са разрушењем и потчињавањем ада. Прочитавши Методијево тумачење, потпуно смо се сагласили са његовим мишљењем да „нема никакве потребе да се отварање печата повезује са Христовим рођењем“ јер се тајна ваплоћења Бога Логоса збила много пре овог Откривења. Јован приповеда само о садашњости и будућности (περι των παροντων και μελλοντων) и говори овде о победи над пламеном аждајом. Према томе, под отварањем првог печата ми подразумевамо мноштво апостола, који су, слично луку, на демоне усмерили еванђелску проповед и рањене спасоносним стрелама (τοις σωτηριοις βελεσι) привели Христу. Они су добили непропадиви венац, јер су истином победили кнеза заблуде (обмане, прелести) и због исповедања Господаревог имена претрпели насилну смрт, надајући се другој победи. Зато је и написано: Наступи побеђујући и да победи, јер је прва победа преобраћање незнабожаца (η των εθνων επιστροφη), а друга – добровољни излазак (εξοδος) из тела сједињен са мучеништвом (μετα κολασεως).
6; 4 – И изиђе коњ, риђ, и ономе што сјеђаше на њему даде се да узме мир са земље те да се људи међусобно кољу, и даде му се мач велики.
Како ми сматрамо, овде се мисли на продужетак апостолског учења (досл. на друго апостолско учење), које су проповедали (испунили) мученици и учитељи. Тако се, ширењем проповеди, природа сама по себи поделила и нарушен је мир у свету, јер је и Христос рекао: Не мислите да сам дошао да донесем мир на земљу; нисам дошао да донесем мир него мач (Мт. 10; 34). Исповедањем тог учења мученичке жртве принете су (ανηνεχθησαν) на најузвишенији жртвеник. Риђи коњ је или знак проливања крви или пламене ревности пострадалих за Христа. Речима: Ономе што сеђаше на њему даде да узме мир указује се на свемудру вољу Божију која своје верне слуге испитује искушењима.
Црни коњ, како ми мислимо, означава плач због оних који су услед тежине мучења отпали од вере Христове. Мерила (ξυγον) служе за поређење оних који су отпали од вере или услед непостојаности ума (лакомислености, грч. δι ευκολιαν γνωμης), или услед славољубља, или услед телесне слабости. „Мера пшенице за динар“ означава, можда, да ће тада настати и телесна глад, као што ће се и показати у наставку текста. Мера пшенице, вредна једног динара, у пренесеном смислу означава оне који се по закону подвизавају и брижљиво чувају лик Божији који им је предат. Три мере јечма – то су они који су се, слично бесловесним животињама, услед недостатка одважности, из страха покорили прогонитељима, али су се касније покајали и сузама опрали оскрнављени лик. Заповест „да се не ускрате уље и вино“ значи да због страха не треба одбацивати Христово исцелење (можда Свето Причешће – В.Ј.) нити тог исцелења лишавати рањене и оне који су запали међу разбојнике (в. Лк. 10; 30 – 34), те тако допустити да смрт уграби оне који би требало да, по милости дуготрпељивог Бога, надвладају свој грехопад. Према томе, да бисмо у душевним страстима и ми имали човекољубивог Лекара – Бога, постарајмо се да будемо такви према нашој грешној браћи, приносећи им вино утехе помешано са јелејем сажаљења, како не бисмо претукли хромог него да бисмо га, напротив, по речима божанственог апостола, исцелили. Тада ћемо се и ми, поставши сатрудници Божији (Θεου συνεργοι), вечно наслађивати добрима, по благодати и човекољубљу Господа нашега Исуса Христа, Којем нека је са Оцем и Светим Духом слава и моћ, сада и увек и у векове векова. Амин.
Оно што је овде изложено односи се и на садашњост, јер Јевсевије у 8. глави десетог одељка своје црквене историје каже да је у време силног и страшног прогона, када је у Риму владао Максимијан Никејски, од глади, смртоносних рана и других болести настрадало толико људи да их је било немогуће све сахранити, иако су хришћани усрдно настојали да сахране лешеве и да преживеле и обмануте приведу ка познању истине. Исто је тако велики био број људи посечених мачем приликом устанка Јермена против Римљана: пси су прождирали тела умрлих, а живи су псе убијали једино из страха да ће, након сопствене смрти, у њима наћи живи гроб. Вероватно је и то да су пси ову храну, због њеног обиља, делили и са дивљим зверима. Познато је да се нешто слично дешава и у наше време.
Тумачење Светог Андреја
последња два стиха Откривења
и поговор или закључак
22; 20 – 21 – Говори Онај који сведочи ово: Да, доћи ћу скоро. Амин, да дођи, Господе Исусе. Благодат Господа вашега Исуса Христа са свима светима. Амин.
Свети Апостол Јован је имао виђење
будућег Небеског Царства Божијег, раја
и у њему Небеског Јерусалима, што је
описао у својој књизи Откривење
Тумачење светог Андреја: Апостол каже: И ја, који сведочим о свему,
вапим: „Ка Теби, Животу нашем, идем, и Ти Сам приђи, Господе!“ Можда је и сам
Христос рекао: „Посведочи ово“, тј. „Ја, који сведочим, долазим ускоро“. Речи
које следе: „Дођи, Господе Исусе“, изговорио је апостол, јер свети жељно
ишчекују долазак Христов, који ће им донети најразличитије награде. Зато је
и ова књига, која читаоце приводи блаженом крају и починку, света и
богонадахнута. Сада ћемо укратко изложити њен циљ.
Из онога што је речено о седам цркава учимо се
трпљењу у искушењима, љубави према творењу добра и другим видовима врлине.
Отуда следи да све на земљи треба претпоставити (подредити, ставити у службу – В.Ј.) созерцању
божанске славе на небесима – не, наравно, саме суштине Божије, него Његовог
откривања које се осећа или у разноликости драгог
камења, или у разнобојности дуге или у неким другим пројавама Божијег
домостроја.
Дознајемо такође и за свете бестелесне силе које окружују Бога, али и за оне који су Му угодили будући у телу, а исто тако и за громове и муње које претходе Божијем доласку. Дознајемо да је непојмљива и необјашњива Књига одлука Божијих запечаћена са седам печата Духа, а којом је кроз Јагње Божије разоткривено све што се догађа од Његовог доласка до свршетка света. Дознајемо за храброст и одважност мученика, за сурово кажњавање неверника, за плодоносност еванђелског семена, за отпадништво маловерних и слабих, за жељу светих за што скорији долазак Христов, за недаће у време антихриста и за његове прогоне хришћана.
Осим тога, из те књиге можемо дознати и колико су свети драгоцени Богу, јер се кажњавања безбожних одлажу док их не открију ангели који кажњавају по печатима. Из те књиге дознајемо и за седам зала која ће у последња времена бити послата онима који живе на земљи да бисмо, услед њихове силине, обратили пажњу на покајање и молитву Богу како их не бисмо искусили. Показује се и човекољубље ангела, који држе Еванђеље и проповедају га онима на земљи; показује се постојаност и храброст душа светих, који ће се појавити пред свршетак да би разобличили лажног христа, а такође и разрушење Јерусалима, разрушење и пропаст незнабожачких градова и захвалност небеских сила због тога.
Дознајемо и за прогоне Цркве, за
пад ђавола и долазак антихриста, и за обмане (прелест) лажног пророка, и за
мноштво спасених, и за пад Вавилона, и за жетву васељенске њиве, и за одсецање горких гроздова, и за најчистији починак
светих сличан кристалном мору, и за изливање седам
чаша гнева Божијег на земљу, море, реке и друге стихије – изливање које ће због људске искварености донети казну и помрачити
престо звери, а помоћницима и слугама ђавола открити пут
и прелазак преко Еуфрата, разобличујући њихову немоћ и изазивајући свеопште и
коначно колебање света због промене садашњег, када ће бити поражен град, сличан блудници, прељубнички и зверолик,
који у себи има ђавола и почива на њему. Видимо затим да надземаљске силе прослављају
Бога; Црква или вишњи Јерусалим се сједињују са Христом у најтешњем савезу,
гази се каца гнева, а након разарања свега земаљског и предавања антихриста и
његових слугу паклу, ангелске силе и свети постају причасници духовне вечере. Отуда се може дознати: о свезивању (δεσμον) ђавола, о
његовом привременом ослобађању и осуди на мучење, о блаженству светих мученика који су се пре доласка
антихристовог зацарили са Христом, након
чега ће ђаво, накратко ослобођен и подстакавши на битку Гога и Магога, бити
кажњен заједно са њима, када ће се отворити књиге живота и када ће једни претрпети другу смрт,
а други се удостојити вишњег Јерусалима и заручити се са Христом.
Колико је то нама могуће, из те исте божанствене књиге дознајемо и о размерама вишњег града са зидовима, вратима и темељима, о божанској реци Духа која кроз њега протиче и о томе да никакве речи не могу изобразити лепоту оних који тамо пребивају или њихову бесконачну славу. Обраћајући нас и подстичући на ту славу, божанствени Богослов заповедајући каже: „Дођи“, тј. нека дође Онај Који жели да подари оно што је приуготовљено (припремљено, уготовљено, обећано – В.Ј.) светима.
(Преузето са https://svetosavlje.org/tumacenje-otkrivenja)
ВИДЕО
Pandemija kao prvi jahac
Apokalipse. Blize se jos tri jahaca
- glad, rat i smrt (+tekst u opisu)
Хвала
на читању и гледању!
Можете погледати и друге
текстове на овом
блогу
сврстане
по темама на врху и уписати се у мејлинг листу, горе
десно, да будете обавештени мејлом истог дана када
поставим нови текст а то је до
сада било само око два пута месечно.
Православна србска заједница
Верско
братство и сестринство од 2012.
Добродошли
у истоимену Фејсбук групу:
И
истоимену групу на Вконтакте:
Погледајте
и моје видео снимке на ова три канала, говорење на разне теме са
гледишта Православља, музичке
и хумористичке монтаже, итд., и
молим да их запратите, хвала:
Vladimir Jankovic Serbia
Vlada-J.-SerbiaEurope
Владимир
Янкович
Контакти:
Фејсбук (Facebook):
Владимир Јанковић Влада (Vladimir Jankovic)
Твитер (Twitter):
Vladimir Jankovic
@VladimirJanSrb
Вконтакте (Vkontakte):
Владимир Янкович
Елицы (Elitsy):
Владимир Янкович
No comments:
Post a Comment